01.12.2023

Iwona Aleksandrowicz – Strus i Przemysław Juściński na łamach Rzeczpospolitej. Obszerne omówienie procesu rebrandingu na podstawie problemów Citroena

Bogdan Setlak

Citroën zdecydował się na rebranding – powrót do pierwotnego logotypu opracowanego ponad sto lat temu, ale podobne logo zarejestrowała konkurencyjna firma z Chin. Zaprzestanie korzystania z pierwotnego oznaczenia może doprowadzić do wygaśnięcia prawapiszą w dzisiejszym Biznes Rzeczpospolitej eksperci KWKR, adwokat Iwona Aleksandrowicz – Strus i radca prawny Przemysław Juściński.

Odświeżenie swojego wizerunku to krok, na który decyduje się wiele firm na światowych rynkach. Z jednej strony może to być podyktowane chęcią dotarcia do nowych odbiorców, z drugiej opracowaniem nowej tożsamości marki celem dostosowania się do nowych warunków. Decydując się na zmiany identyfikacji wizualnej każdy przedsiębiorca powinien stworzyć plan działań, w ramach którego należy uwzględnić nie tylko dbałość o elementy estetyczne, niewątpliwie ważne z punktu widzenia marketingowo-brandingowego, ale także (a może przede wszystkim) aspekty prawne.

O tym, jak istotne jest odpowiednie ułożenie rebrandingu, świadczy świeży przypadek francuskiego giganta z branży motoryzacji, Citroëna. Unijny urząd zakwestionował możliwość rejestracji nowego znaku towarowego firmy, co istotnie przekłada się na zakres realnego stosowania nowego wizerunku przez spółkę produkującą znane z polskich dróg samochody. W jaki sposób zaplanować „odświeżenie” marki, by mieć pewność, że cały proces przebiegnie zgodnie z planem?

Na to pytanie na łamach Rzeczpospolitej odpowiadają associate Iwona Aleksandrowicz – Strus i associate Przemysław Juściński. Specjaliści naszej kancelarii wskazują w swoim tekście także na problemy innych rynkowych gigantów. Oprócz francuskiego potentata motoryzacyjnego przyglądają się także sytuacji X Corp., czyli dawnego Twittera, który pod rządami miliardera Elona Muska już mierzy się z pozwem zaprzestanie naruszania praw do znaku towarowego.

Obszerny artykuł naszych prawników, który ukazał się w Rzeczpospolitej, kompleksowo wyjaśnia bardzo złożoną kwestię, jaką jest ochrona własnej marki. Z pewnością uświadomi on wielu przedsiębiorcom, że mogą wiele stracić, jeśli nie zadbają należycie o identyfikację swojej firmy. Citroen czy X Corp., które dały się zaskoczyć, są doskonałym przykładem, że warto w swoim interesie zacząć działać już dziś. Nawet bowiem małe firmy mogą mierzyć się z podobnymi problemami, a konsekwencje będą podobne – różnić może je co najwyżej skala.

Chcesz chronić znak towarowy Twojej firmy? Skontaktuj się z naszymi specjalistami i rozpocznij prace nad obroną własnego interesu już dziś!

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się do naszego newslettera wyrażasz zgodę na przesyłanie drogą e-mail informacji na temat istotnych wydarzeń z dziedziny prawa, zmian legislacyjnych oraz działalności Kancelarii.

czytaj więcej

Administratorem Twoich danych osobowych jest KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy S.K.A. z siedzibą w Krakowie, ul. Kącik 4, 30-549 Kraków. Twoje dane będą przetwarzane w celu wysyłki naszego newslettera. Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich kopii, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Kontakt

KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy S.K.A.

    Strona jest chroniona przez Google reCAPTCHA v3. Więcej informacji o Google reCAPTCHA znajduje się w polityce prywatności i warunkach świadczenia usług.

    Administratorem Twoich danych osobowych jest
    KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy S.K.A. z siedzibą w Krakowie, ul. Kącik 4, 30-549 Kraków. NIP: 9452181482 REGON: 123240424
    Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość przesłaną przez formularz kontaktowy i dalszej komunikacji (co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes) – przez czas nie dłuższy niż konieczny do udzielenia Ci odpowiedzi, a potem przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich kopii, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
    Warszawa

    Rondo ONZ 1,

    00-124 Warszawa,

    +48 12 3957161

    kontakt@kwkr.pl

    Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera

    Zapisując się do naszego newslettera wyrażasz zgodę na przesyłanie drogą e-mail informacji na temat istotnych wydarzeń z dziedziny prawa, zmian legislacyjnych oraz działalności Kancelarii.

    czytaj więcej

    Administratorem Twoich danych osobowych jest KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy S.K.A. z siedzibą w Krakowie, ul. Kącik 4, 30-549 Kraków. Twoje dane będą przetwarzane w celu wysyłki naszego newslettera. Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich kopii, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

     

    Do you want to be up to date? Sign up for our newsletter

    By subscribing to our newsletter, you consent to the sending of information by e-mail on important events in the field of law, legislative changes and the activities of the Law Firm.

    read more

    The administrator of your personal data is KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy S.K.A. with headquarters in Krakow, ul. Kącik 4, 30-549 Krakow. Your data will be processed for the purpose of sending our newsletter. You have the right to request access to your personal data, their copies, rectification, deletion or limitation of processing, as well as the right to object to the processing and to lodge a complaint with the supervisory authority. More details can be found in our Privacy Policy.