Już w dniu 13 października 2019 r. rozpocznie funkcjonowanie Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych prowadzony przez Ministra Finansów. Jego celem ma być zwiększenie bezpieczeństwa obrotu, ułatwienia weryfikacji struktur osób prawnych oraz przetwarzania informacji o beneficjentach rzeczywistych. W konsekwencji wszystkie polskie spółki prawa handlowego (z wyjątkiem spółek giełdowych) będą miały obowiązek zgłoszenia informacji o swoich beneficjentach rzeczywistych. Do Rejestru należy zgłosić dane identyfikacyjne spółki oraz dane identyfikacyjne jej beneficjenta rzeczywistego i członków organu uprawnionego do reprezentowania spółki. Zgłoszenia do Rejestru będą dokonywane nieodpłatnie za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Zgłoszenie będzie mieć formę dokumentu elektronicznego, zgodnego z wzorem określonym przez ministra finansów, oraz będzie opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Zobacz również
Kontakt
Konieczny, Wierzbicki
Kancelaria Radców Prawnych sp.p.
Kancelaria Radców Prawnych sp.p.
Kraków
Warszawa